Reisverslag Florida

In de Paasvakantie maakten we een 10-daagse rondreis door de staat Florida. Op deze pagina kan je het overzicht van ons volledig reisverslag terugvinden.  Tijdens de voorbereiding van onze rondreis door Florida heb ik dankbaar gebruik gemaakt van andere blogs en reisverslagen.  Omdat we zelf heel wat waardevolle informatie gevonden hebben dankzij de tips van andere Amerika reizigers, delen we op deze site nu ook onze eigen ervaringen.

We hopen dat je er wat aan hebt en wensen je alvast een geweldige vakantie in Florida!

Veel lees- en kijkplezier!

Dag 1 Düsseldorf – Miami

We vertrokken vanuit Düsseldorf omdat we de goedkoopste vlucht naar Miami bij Air Berlin gevonden hadden. We vlogen (April 2017) voor 430 Euro per persoon rechtstreeks van Düsseldorf naar Miami. Een aantal maanden geleden vlogen we ook al via deze luchthaven naar Denver, omdat ook toen Air Berlin de goedkoopste vluchten had.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 1

Air Berlin

Dag 2 Fort Lauderdale – Cocoa Beach

Na een goede nachtrust waren we vandaag al vroeg wakker. Onze biologische klok stond precies nog een beetje ingesteld op België. Nog voor zonsopgang ging ik al een wandelingetje maken door de tuin van het hotel, waar ook het mooie zwembad gelegen was. Na een stevig ontbijt naast het zwembad vertrokken we richting Cocoa Beach. Onderweg bezochten we enkele bezienswaardigheden.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 2

Gumbo Limbo Nature Center

Dag 3 – Kennedy Space Center

Ook vandaag waren we weer vroeg wakker. De bewolking van gisterenavond was weggetrokken en de zon, die ondertussen was opgekomen, scheen al op de gekleurde muren van het hotel. Het zwembad lag er nog verlaten bij, maar in de ontbijtruimte was er al veel beweging.

Na het ontbijt vertrokken we meteen naar onze volgende bestemming: het Kennedy Space Center.

Lees hier het volledige verslag van dag 3

Kennedy Space Center Atlantis

Dag 4 – Disney World Orlando

Gisteren bezochten we het Kennedy Space Center, vandaag staat er een ander park op het programma. Na een nachtje in het Grande Villas Resort By Diamond Resorts waren we klaar voor een dagje magie. Vanaf het resort waar we logeerden was het zo’n 15 minuten rijden tot de parking van het Magic Kingdom Park, Walt Disney World.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 4

Magic Kingdom Orlando reisverhaal

Dag 5 – Sanibel Island

We werden vandaag wat later wakker dan de voorbije dagen. Het zonnetje scheen al volop toen we in het winkeltje van het resort onze inkopen deden voor het ontbijt. Na het ontbijt stond er een rit van zo’n 3 u en 30 min naar Sanibel Island op het programma.

Dit eiland noemen ze ook wel eens het ‘schelpeneiland’ omdat je er enorm veel verschillende soorten schelpen kan vinden op de stranden van dit eiland in Florida.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 5

Strand Sanibel vuurtoren

Dag 6 – Everglades National Park

Vandaag liep onze wekker extra vroeg af. Mijn dochter en ik hadden beslist om nog voor zonsopgang een strandwandeling te gaan maken. We hoopten op deze manier misschien enkele mooie schelpen te kunnen scoren op het strand.

Zonder de rest van de familie wakker te maken slopen we buiten en reden we over een verlaten Periwinkle Way naar de Lighthouse Beach Parking Lot.

Schelpen zoeken op Sanibel Island in Florida

Na onze ochtendwandeling over het strand en een stevig ontbijt vertrokken we naar onze volgende bestemming. Een heel leuke trouwens. We zouden namelijk met een airboat door de Everglades gaan varen!

Ik heb heel wat opzoekwerk gedaan tijdens de voorbereiding van onze roadtrip door Florida. Toen ik op de website van Down South Air uit kwam wist ik meteen dat dit locatie was waar we een tocht door de Everglades zouden maken.

Lees hier het volledige verslag van dag 6

Met kinderen naar Florida

Dag 7 – Flamingo Visitor Center

Vandaag begon onze dag met een beetje regen, maar gelukkig zag de weersvoorspelling er goed uit. Binnen enkele uren zou het zonnetje weer volle bak gaan schijnen. Na het ontbijt laadden we onze koffers in en we vertrokken richting het Everglades National Park. Onze tweede dag in dit park zouden we tot het Flamingo Visitor Center rijden en onderweg enkele bezienswaardigheden gaan bezoeken.

Lees hier het volledige verslag van dag 7

Everglades Anhinga Trail

Dag 8 – Key Largo

De zon was nog maar net opgekomen toen ik een wandelingetje maakte over het balkon van onze verdieping. Vanaf hier had ik een geweldig mooi uitzicht over de omgeving. Een heerlijk briesje, de geur van de oceaan, een bende pelikanen  die over je hoofd vliegt,… Er zijn ergere manieren om wakker te worden.

Vandaag gingen we iets doen wat al jaren op onze bucket list staat. Zwemmen met dolfijnen!

Lees hier het volledige verslag van dag 8

Dolfijn in Key Largo

Dag 9 – Key West

Na het ontbijt besloten we om even een kijkje te gaan nemen op het strand aan ons hotel. Gisteren hadden we hier geen tijd voor en ook vandaag zou het helaas beperkt blijven tot een kort bezoekje. Een dagje luieren in een hangmat onder de palmbomen is uiteraard ook best wel OK, maar dan hadden we geen tijd meer om Key West te ontdekken.

Lees hier het volledige verslag van dag 9

Key West nummerplaat

Dag 10 – Key Largo

Wakker worden met zicht op het water doen we niet iedere dag. Het was dan ook genieten toen we aan de ontbijttafel zaten in ons appartementje. Zoals je op de foto’s kan zien heeft heel het resort een jaren 60 look en dat had zijn charme. Wanneer alle gasten er met een oldtimer zouden komen, waan je jezelf helemaal in ‘the golden years’.

Na het ontbijt gingen we nog even kijken of de manatee te bespeuren was, maar deze was blijkbaar een rondje zwemmen.

La Jolla Resort Islamorada

Namiddag zouden we het John Pennekamp Coral Reef State Park gaan bezoeken. Daar kan je prachtige koraalriffen bezoeken.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 10

Helder blauw water in Florida

Dag 11 – Miami – Düsseldorf

Ongelooflijk hoe snel deze 10 dagen voorbijgevlogen zijn! 10 dagen is echt veel te weinig om Florida te verkennen, maar we hebben er toch van kunnen genieten. Onderweg naar de luchthaven van Miami stopten we nog even aan het Biscayne National Park.

Lees hier het volledige verslag van dag 11.