Reisverslag Key West in Florida

• Weer: 30° Celcius, zonnig met enkele stapelwolken

Ontbijt in Ibis Bay Resort Key West

Good morning Key West!

Vandaag werden we wakker met een stralend zonnetje. Na het ontbijt besloten we om even een kijkje te gaan nemen op het strand aan ons hotel. Gisteren hadden we hier geen tijd voor en ook vandaag zou het helaas beperkt blijven tot een kort bezoekje. Een dagje luieren in een hangmat onder de palmbomen is uiteraard ook best wel OK, maar dan hadden we geen tijd meer om Key West te ontdekken.

Ibis Bay Key West strand

Hotel met strand Key West

Official Key West Map

Nadat we even genoten hadden van de hangmat bestudeerden we de kaart van Key West die we gisteren gekregen hadden. We zouden eerst naar de haven gaan en zo vervolgens een stevige wandeling maken tot het ‘Southernmost Point‘.

kaart Key West

Shuttlebus

We laadden onze koffers in de wagen en namen vervolgens het shuttlebusje van ons hotel naar het centrum van Key West. Onze auto bleef op de parking van het hotel staan omdat het niet eenvoudig is om een parkeerplaats te vinden in het centrum. En als je al een parkeerplaats zou vinden, dan is het waarschijnlijk schandalig duur.

Het busje was trouwens ook heel handig omdat er verschillende haltes zijn.

winkeltjes in Key West

Mac’s Sea Garden

Na een vlotte rit met het busje stapten we uit ter hoogte van het souvenirwinkeltje ‘Mac’s Sea Garden‘. Hier waren we heel dicht bij de haven, waar we verschillende prachtige boten konden bewonderen.

shoppen in Key West Florida

Haai in winkel Key West

Winkelstraat Key West Florida

Bar in Key West

Sloppy Joe’s Bar Key West

Tijdens onze wandeling kwamen we langs de ‘Sloppy Joe’s Bar’, op de hoek van Duval Street en Green Street. Hier waren we gisterenavond ook langs gewandeld en toen was er een stevig feestje bezig. Momenteel ging het er nog heel rustig aan toe.

Key West taxi

Sunset Pier

We wandelden verder richting Sunset Pier, waar gisteren honderden mensen een glimp van de zonsondergang wilden opvangen. Ook hier was het nog heel rustig. Er was zelfs nog veel plaats op het terras met de felgekleurde krukjes en tafels.

Sunset Pier Key West

Hier kan je ’s avonds haast geen plekje bemachtigen…

Sunset Pier Key West Florida

Mallory Square

Vanaf de Sunset Pier wandelden we verder richting Mallory Square, waar je regelmatig prachtige cruiseschepen kan bewonderen.

Mallory Square Key West

Carnival Dream

We hadden geluk! Reeds vanaf honderden meters afstand zagen we een enorm groot cruiseschip liggen. En wat voor één! De Carnival Dream is een cruiseschip van Carnival Cruise Lines en is het enige schip uit zijn klasse. Met zijn 130.000 ton is het het grootste schip dat ooit voor deze rederij werd gemaakt.

Cruiseschip Key West Florida

Wanneer je het schip vanaf een afstand ziet liggen besef je pas goed hoe enorm groot het is. Kijk maar eens naar het hotel dat rechts van het schip ligt.

Florida Scenic Highway – Mile 0

We bleven een tijdje kijken naar de bedrijvigheid op en rond dit witte gevaarte. Er kwamen heel wat toeristen van het schip die waarschijnlijk een bezoekje gingen brengen aan Key West. Zodra we het allemaal wat bestudeerd hadden wandelden we verder richting the Southernmost Point. Onderweg kwamen we nog een bezienswaardigheid tegen. Het was het begin van de Florida Scenic Highway 1. Mile 0 dus.

Het begin van Highway 1 north Mile 0

Southernmost point Key West

Na een stevig wandelingetje kwamen we uiteindelijk aan deze legendarische grenssteen. We wandelden er meteen naar toe voor een foto te maken, maar plots zagen we dat er een wachtrij stond van minstens 50 mensen. Oeps! Dan maar braafjes aanschuiven…

Southernmost point buoy in Key West, Florida

Enkele foto’s later begonnen we aan onze wandeling terug naar het centrum van Key West. We hadden honger gekregen en besloten in de buurt een restaurant of snackbar te zoeken. Onderweg maakten we nog enkele foto’s van leuke dingen die we op ons pad tegen kwamen.

Leguaan op dak in Florida

Sunshine state

Deze kleurrijke fietsen hadden een toffe nummerplaat.

Key West nummerplaat

Blue Macaw Island Eats & Bar

804 Whitehead St, Key West, FL 33040, Verenigde Staten
bluemacawkeywest.com
+1 305-440-3196

Na een tijdje wandelen vonden we eindelijk een plek waar we konden eten. Vanaf de straat zagen we een leuk terras liggen, dat zo goed als volledig volzet was. Dan kan het niet slecht zijn dachten we. Even de review op Google Maps opgezocht en deze gaf een gemiddelde score van 4,3 op 5, met zo’n 270 beoordelingen.

Bloody Mary Bar Key West

We moesten een 15-tal minuutjes wachten en vervolgens kregen we een tafeltje in de buurt van de ‘Bloody Mary Bar’.

Het eten had ons goed gesmaakt en het had ons ook deugd gedaan dat we onze benen even konden laten rusten. Heel toevallig ontdekten we dat de shuttlebus van ons hotel een halte had tegenover dit restaurant. Van een meevaller gesproken! Hierdoor konden we na ons eten meteen de bus op en waren we een 20-tal minuutjes later terug aan ons hotel.

Ibis Bay Resort Key West

Onze wagen stond volledig gepakt klaar, dus we moesten enkel maar de GPS instellen voor we naar onze volgende bestemming konden vertrekken.

Ibis Bay hotel Key West

We moesten nu terug via dezelfde weg dat we gekomen waren, want er is namelijk maar één weg naar Key West. Nu we bij het begin van deze Scenic Highway geweest waren, hadden we extra aandacht voor de bordjes met de ‘miles’ langs de weg.

Scenic highway Florida Keys

Islamorada

Onze rit naar Islamorada verliep heel vlot, waardoor we in de late namiddag al bij ons appartementje waren. We werden heel vriendelijk ontvangen door de eigenares. We hadden een appartement met zicht op het water en dat was best wel OK.

La Jolla Resort Islamorada

Nadat we onze koffers hadden uitgeladen namen we een kijkje op het strandje van dit resort.

La Jolla Resort Florida

Manatee

Bij het inchecken vertelde de eigenares dat er elke avond een manatee op bezoek komt. Manatees zijn grote zoogdieren die in het water leven. Ze worden ook wel zeekoeien genoemd. En ze had gelijk! Plots zagen we een groot dier opduiken aan de pier.

Zeekoe in Florida

De manatee bleef in de buurt van de pier en regelmatig stak het zijn snuit uit het water. Het dier kwam zo dichtbij dat we het hadden kunnen aaien, maar dat deden we voor de veiligheid maar niet.

Manatee Islamorada

Zonsondergang

Gisteren stonden we nog tussen een massa mensen te genieten van een zonsondergang op Key West. Vandaag zaten we zo goed als alleen te genieten van een zonsondergang op Islamorada.

Zonsondergang Islamorada

Zodra de zon achter de horizon was verdwenen ging de kleurrijke verlichting op het strandje van ons appartement aan.

Islamorada romantisch strand

Dit was genieten! Een heerlijke temperatuur, palmbomen, hangmatten,…

Strand Islamorada

We speelden nog enkele spelletjes en vervolgens kropen we onder de lakens.