Reisverslag Key Largo – Miami

• Hotel: Hampton Inn Key Largo
  • Weer: 31° Celcius, zonnig

Good morning Florida!

Wakker worden met een stralende zon en weten dat je vakantie in Florida er helemaal op zit. Dat was vandaag het geval voor ons. Om 4:50 PM vertrekt onze vlucht van Miami naar Düsseldorf. Kan je geloven dat ik liever plaats zou nemen in de strandstoelen onder deze palmbomen? 😉

Hotel met prive strand Key Largo

Na het ontbijt wandelden we nog eens rond het hotel en namen voor een laatste keer plaats in de zeteltjes op het strand. Het was nog vroeg toen we uitgecheckt waren en onze koffers ingeladen hadden.

Biscayne National Park

Omdat we nog wat marge hadden besloten we onderweg naar de luchthaven nog een korte tussenstop te maken. Mits een kleine omweg konden we op onze laatste dag in Florida nog een extra National Park meepikken. Biscayne National Park  ligt ten oosten van Miami in de staat Florida en heeft een oppervlakte van 700 km², waarvan 95% bedekt is met water.

Het was bij onze aankomst heel rustig in het park. Niet gedacht dat we de dag van ons vertrek nog zo konden genieten van de rust, je zou haast vergeten dat we binnen enkele uurtjes een vliegtuig moeten halen.

Biscayne National Park Florida

We namen een kijkje in het Dante Fascell Visitor Center en zagen dat onze dochter er ook kon deelnemen aan het Junior Ranger Program. Helaas hadden we tijd te kort om alle opdrachten uit te voeren, maar gelukkig wel voldoende om een ranger badge te socren. Het was in ieder geval weer leerrijk om de vragen in het ranger book te beantwoorden.

Junior Ranger

Weer heel wat leuke en leerrijke opdrachten in het Juonior Ranger Book. Wanneer er in het Engels geschreven moet worden is de hulp van mama nog wel een beetje nodig. 😉

Junior Ranger Biscayne National Park

De eed afleggen gebeurde daarentegen helemaal in het Engels door onze dochter. Eigenlijk had ik beter een video gemaakt!

Junior Ranger in Florida Amerika

Miami

Vanaf het wandelpad in Biscayne National Park zie je Miami liggen aan de andere kant van het water. Helaas hadden we geen tijd om de wandeling te maken. Door ons enthousiasme om een Junior Ranger Badge te scoren was het al tijd geworden om richting de luchthaven van Miami te vertrekken.

Junior Ranger Biscayne National Park

Benzine tanken

In de buurt van het Nationale Park stopten we nog even aan een benzinestation. Hier was het nog lekker rustig, want eenmaal in de buurt van Miami zou het veel drukker worden. Met een volle tank vertrokken we richting de luchthaven.

Benzine tanken in Florida

Miami International Airport

Alle wegen leiden naar de Internationale luchthaven van Miami, zo ook de highway waarop wij reden. Nog een laatste keer gebruik maken van de SunPass om de tol te betalen. Het is toch wel een beetje spannend of alles goed gelopen is met die tolwegen.

Onderweg naar de luchthaven van Miami

Car Rental Return

Na een vlotter rit, met een beetje file in de buurt van Miami, reden we het Car Rental Return Centrum binnen. Exact op dezelfde locatie waar we vertrokken waren. Het leek nog maar enkele dagen geleden.

Car Rental Return luchthaven Miami

We lieten onze huurwagen achter en namen vervolgens de airtrain richting de Airport Terminals.

Huurwagen inleveren in Miami luchthaven

Luchthaven Miami

Nu onze huurwagen ingeleverd was moesten we alleen nog maar inchecken en wachten tot we terug naar Düsseldorf konden vertrekken.

Luchthaven Miami Airport

25 kilogram

Blijkbaar hadden we vrij goed het gewicht ingeschat tijdens het pakken van onze koffers. Gelukkig maakten ze geen probleem van de 500 gram extra.

Hoeveel kg bagage meenemen naar Amerika

Düsseldorf

Onze vlucht had een kwartiertje vertraging.

Miami - Düsseldorf

En dan was het eindelijk tijd om aan boord te gaan.

Reisverslag rondreis Florida

Terug naar Europa…

Landingsbaan Miami luchthaven

Park Vogel Shuttle-Bus

Na een vlotte vlucht landden we op het voorziene uur in Düsseldorf, waar we opnieuw de shuttle-bus namen richting de parking waar onze auto stond. Ook deze keer was de bus stipt en niet veel later reden we over de Duitse autobahn richting België. Het einde van onze korte road trip door Florida.