Reisverslag Key Largo Florida

• Hotel: Ibis Bay Resort
  • Weer: 30° Celcius, licht bewolkt en zonnig

Key Largo hotel

Na een goede nachtrust werd ik al vroeg wakker. De zon was nog maar net opgekomen toen ik een wandelingetje maakte over het balkon van onze verdieping. Vanaf hier had ik een geweldig mooi uitzicht over de omgeving. Een heerlijk briesje, de geur van de oceaan, een bende pelikanen  die over je hoofd vliegt,… Er zijn ergere manieren om wakker te worden.

Een uurtje later was ook de rest van de familie wakker en konden we samen gaan ontbijten. Er was ook een terras aan de ontbijtruimte, waar we met zo’n weertje natuurlijk dankbaar gebruik van maakten. Het zonnetje was al lekker warm en het deed deugd om die zonnestralen op je huid te voelen.

Het ideale weertje om onze volgende activiteit te gaan doen!

Hotel met ontbijt in Key Largo

Bucket list

Een van de dingen die al jaren op onze bucket list stond was zwemmen met dolfijnen.  Vandaag zouden we dit met ons drietjes kunnen afvinken! Na het ontbijt checkten we uit, want vanavond logeerden we in Key West.

Maar eerst reden we naar Dolphins Plus in Key Largo. Het was nog vroeg en er stonden nog niet veel auto’s op de parking. We waren ruim op tijd en konden nog lekker wat genieten van het zonnetje op een bank. Ze noemen het hier dan ook niet voor niets ‘The Sunshine State’.

Dolphins Plus Key Largo

We vonden het best wel spannend, want we hadden echt geen idee van wat we moesten verwachten!

Zwemmen met dolfijnen in Florida

En dan was het eindelijk zover! We mochten binnen en kregen eerst nog de nodige uitleg voor we het water in mochten. De medewerkster gaf ons duidelijke instructies en we vernamen ook dat er een klein dolfijntje was.

Leren zwemmen met dolfijnen

Zodra we onze zwemvestjes aan hadden wandelden we naar het baaitje waar de dolfijnen verbleven. Het water was nog een beetje fris, maar we waren het vlug gewoon. Het baby dolfijntje kwam meteen naar ons toe gezwommen, maar we hadden de opdracht gekregen om het niet te aaien of aan te raken. Het was best wel een bijzondere ervaring om zo’n dolfijntje rond je te zien zwemmen!

Dolfijnen aaien

Nu we het water en de dolfijnen al wat gewoon waren was het tijd voor een eerste kennismaking. We mochten de dolfijnen een kusje geven en ze eens strelen. Ik dacht altijd dat dolfijnen heel mals en glad aanvoelden, maar het voelde eerder als rubber.

kind zwemmen met dolfijn

Zwemmen met dolfijnen

Vervolgens was het tijd om te ‘zwemmen’ met de dolfijnen. We moesten plaatsnemen op een bepaalde locatie in het water en niet veel later kwamen er vlak naast ons 2 dolfijnen boven water. Zodra we hun rugvin vast hadden begonnen ze te zwemmen en trokken ons vlotjes door het water.

Het was een onvergetelijke ervaring voor ons allemaal!

We namen afscheid van de dolfijnen en bezochten nog even het souvenirwinkeltje voor we in onze auto stapten.

Dolfijnen in Florida

The Island Fish Company & Tiki Bar, Marathon.

Na ons bezoek aan de dolfijnen was het tijd om verder te rijden richting Key West. Het was al bijna middag en we hadden nog een hele rit voor de boeg. We besloten onderweg iets te gaan eten, maar we kwamen niet meteen iets naar onze goesting tegen. Tot we plots rechts van ons ‘Island Fisch Co.’ zagen opduiken.Het zag er super gezellig uit en het grote aantal auto’s op de parking bevestigde dat we blijkbaar niet de enige waren die er zo over dachten.We gingen binnen en het interieur kwam helemaal overeen met wat je vanaf de buitenkant zou verwachten. Een stijl die ik persoonlijk wel mooi vind.

Island Fish Co

The Island Fish Company & Tiki Bar

Dinner with a view

We namen plaats op het overdekte terras, waar we konden genieten van dit mooie uitzicht! Op de menukaart stonden er heel wat gerechten. We hadden allemaal iets anders gekozen en ze smaakten allemaal even heerlijk.

The Island Fish Company & Tiki Bar, Marathon

Lekker eten in Marathon Florida

Na een heerlijke maaltijd namen we nog een nagerecht (een lekkere lemon pie) zodat we nog wat langer konden genieten van dit plekje.

Visvoerautomaat

Op de pier, die aan het restaurant lag, stond een kauwgomautomaat. Deze was echter niet gevuld met kauwgom, maar met visvoer! We waren nieuwsgierig geworden welke vissen hier op af zouden komen. Daarom staken we 25 cent in de automaat en draaiden wat voer.

Visvoer in Marathon Florida

Lang moesten we niet wachten. Na enkele seconden kwamen er tientallen kleurrijke vissen naar het visvoer gezwommen. Het waren deze grote vissen met blauwe lippen, blauwe oogleden en groene vlekken.

Gekleurde vissen in Florida

Zodra het visvoer op was verdwenen de vissen even snel dan ze gekomen waren. Tijdens onze ontmoeting met de vissen had de rest van de familie de rekening (met bijhorende tip) al betaald.

Overseas Highway Florida Keys

Met een volle maag reden we verder richting Key West, onderweg konden we regelmatig genieten van een mooi uitzicht.  Tot nu toe hadden we echter nog niet de prachtige witte stranden met palmbomen gezien, die je in de brochures ziet staan. Tijdens de voorbereiding van deze rondreis had ik gelezen dat in het Baia Honda State Park zich een van de mooiste stranden van de Keys zou bevinden. Dus dat zou onze volgende tussenstop worden.

Overseas Highway Florida met de auto

Baia Honda State Park

Onderweg naar Key West stopten we dus even in dit kleine natuurpark. Omdat we in de voormiddag met de dolfijnen waren gaan zwemmen hadden we helaas niet veel tijd om van dit park te genieten. Toch niet wanneer we ook een zonsondergang in Key West wilden bewonderen.

Gelukkig was de inkom niet te duur. Nadat we de wagen geparkeerd hadden in de buurt van het Calusa Beach wandelden we over het strand naar de ‘Old Baia Honda Bridge‘. Deze oude brug is volgens mij een van de meest gefotografeerde bruggen in de omgeving.

Baia Honda State Park strand

Onderweg kan je heel wat idyllische plaatjes schieten.

Baia Honda State Park beach

Old Baia Honda Bridge

Een van de bekendste kenmerken van dit State Park is de oude ‘Baia Honda Bridge‘. Dit is een verlaten spoorbrug in de lagere Florida Keys die Bahia Honda Key verbinden met het Spaanse Harbour Key. De Baia Honda Bridge is een oorspronkelijk onderdeel van de Overseas Railway.

Old Bahia Honda Bridge

Ibis Bay Resort

Na dit korte bezoek aan het Baia Honda State Park reden we verder naar Key West. De GPS bracht ons feilloos tot op de parking van ons hotel, waar we meteen incheckten. We logeerden in kamer 503 op de benedenverdieping en konden onze wagen vlak voor de deur parkeren.

Kamer Ibis Bay Resort Key West

De kamers waren best OK, maar voor deze prijzen had ik  stiekem toch wat meer verwacht.

Ibis Bay Key West

Life is too short bus

Veel tijd hadden we niet om onze kamer te verkennen. Tijdens het inchecken vernamen we dat er binnen 10 minuten een pendelbusje naar het stadscentrum van Key West zou vertrekken.

Ibis Bay Key West shuttlebus

Sunset Pier

Wanneer je naar Key West gaat moet je de zonsondergang gaan bewonderen lees je in heel wat brochures en reisgidsen. Deze mocht dus zeker niet ontbreken in mijn lijstje met zonsondergangen. Gelukkig konden we nog juist op tijd op het shuttlebusje van het hotel, zodat we niet te laat kwamen. Dit was onze enige kans om daar een zonsondergang te aanschouwen, want morgenavond logeerden we op het mooie eilandje Islamorada.

Vanaf de bushalte haastten we ons richting Sunset Pier, maar we waren blijkbaar niet alleen! Er stond een massa mensen te wachten, een gigantisch verschil met ons verblijf op Sanibel Island. Daar zaten we zo goed als alleen op een mooi strand te genieten van de zonsondergang.

Key West avondwandeling

We slenterden over de pier en konden ons nog een plekje aan de reling bemachtigen. Het was een mooie zonsondergang, die zeker een vermelding krijgt op mijn lijstje met onvergetelijke zonsondergangen, maar ik verkies toch rustigere locaties.

Zonsondergang Key West

Duval Street

Eenmaal de zon achter de horizon was verdwenen slenterden we verder door de straten van Key West. Er lagen heel wat restaurantjes, bars en winkels. Duval Street was duidelijk een van de populairste straten in het centrum. Hier waren er heel wat ‘live concerts’ aan de gang in de verschillende bars.

Duval Street Key West

Het was een zeer gevarieerde, boeiende, maar ook vermoeiende dag geweest voor ons. Daarom besloten we om terug te wandelen naar de bushalte waar het pendelbusje van ons hotel zou stoppen. Eenmaal terug aan het hotel kropen we meteen in ons bed, want morgen stond er weer heel wat op ons to-do lijstje.