Reisverslag Fort Lauderdale – Cocoa Beach

• Datum: Dinsdag 4 april 2017
  • Plaats: Fort Lauderdale – Cocoa Beach
  • Hotel: La Quinta Inn Cocoa Beach-Port Canaveral
  • Weer in Fort Lauderdale: 28°C en zonnig | Cocoa Beach 24°C en bewolkt met buien

Zwembad Hyatt Regency Pier Sixty-Six

Good morning Fort Lauderdale!

Na een goede nachtrust waren we vandaag al vroeg wakker. Onze biologische klok stond precies nog een beetje ingesteld op België. Nog voor zonsopgang ging ik al een wandelingetje maken door de tuin van het hotel, waar ook het mooie zwembad gelegen was.

Tuin en zwembad Hyatt Regency

Vanaf 6:00 AM kon je ontbijten in het Hyatt Regency. Je had de keuze om voor een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel te kiezen of een beperkt ontbijt in een paviljoen in de tuin. Wij kozen voor het laatste omdat we zoveel mogelijk wilden genieten van het mooie weer. Het zonnetje scheen al goed, waardoor het heerlijk vertoeven was op het terras. Echt jammer dat we geen dagje bij dit zwembad konden rondhangen…

Ontbijt in Florida

Ontbijt in Hyatt Regency Fort Lauderdale

Zodra we uitgecheckt waren vertrokken we richting Cocoa Beach. Hier logeerden we omdat we dan op slechts een half uurtje rijden van het Kennedy Space Center lagen. Onderweg naar Cocoa Beach zouden we 2 keer halt houden, verder in het verslag meer detail hierover.

A1A van Fort Lauderdale naar Cocoa Beach
We kozen er voor om het eerste gedeelte van onze route over de A1A te rijden. Deze weg loopt grotendeels langs de kustlijn waardoor we onderweg regelmatig konden genieten van het uitzicht op de stranden.

Gumbo Limbo Nature Center

Onze eerste stopplaats was het Gumbo Limbo Nature Center. In dit natuurcenter kan je kennismaken met de plaatselijke fauna en flora. Zo kan je er naast verschillende zeeschildpadden ook enkele aquaria met vissen en een mooi wandelpad vinden. De schildpadden zijn gewonde of zieke dieren die er tijdelijk worden opgevangen. Zodra ze genezen zijn worden ze terug vrijgelaten in de Oceaan.

1801 N Ocean Blvd, Boca Raton, FL 33432, Verenigde Staten
gumbolimbo.org
+1 561-544-8605

Welcome to Gumbo Limbo Nature Center

Aan de achterzijde van dit natuurcentrum kan je een mooi houten wandelpad vinden. Dit pad slingert tussen de palmbomen en heel wat andere mooie planten.

Wandelpad Florida

Met kinderen naar Florida

Nadat we het wandelpad volledig gevolgd hadden wandelden we terug naar de parking en namen we plaats in onze huurwagen.

Rondreis Florida met auto

Loggerhead Marinelife Center

We lieten het Gumbo Limbo Nature Center achter ons en reden verder richting Juno Beach, waar we het Loggerhead Nature Center zouden gaan bezoeken. Ook hier worden er verschillende zeeschildpadden opgevangen.

Bij de ingang van dit centrum stond deze mooie brievenbus te schitteren. Tof hé!?

Loggerhead Marinelife Center (Juno Beach, FL)

14200 U.S. Hwy 1, Juno Beach, FL 33408, Verenigde Staten
marinelife.org
+1 561-627-8280

Loggerhead Marinelife Center

We kregen van een medewerker een interessante rondleiding. Eerst vernamen we wat over de geschiedenis van het centrum en hun missie. Tenslotte gingen we een kijkje nemen bij de huidige ‘patiënten’. We kregen te horen dat ze morgen om 11:00 AM een zeeschildpad zouden vrijlaten. Dat zou natuurlijk heel mooi geweest zijn om eens mee te maken, maar rond dat tijdstip zouden we morgen al raketten aan het bewonderen zijn.

OUR MISSION

To promote conservation of Florida’s coastal ecosystems with a special focus on threatened and endangered sea turtles

Loggerhead Marinelife Center Mission

Op de binnenplaats van dit centrum stonden er verschillende waterbakken met opgevangen schildpadden. Hier werden ze nauwkeurig opgevolgd en verzorgd. We mochten een kijkje nemen bij de verschillende patiënten en kregen wat uitleg over hun reden van opname. Gewond door een boot, plastic in de maag, ondervoed, een infectie,…

loggerhead marinelife center

Toch fijn om te horen dat er zoveel vrijwilligers zich inzetten voor het welzijn van deze dieren.

Schildpadden hospitaal Florida

Onze gids nam ons tenslotte nog mee naar het operatiekwartier waar ze de schildpadden behandelden. We kregen potjes te zien die gevuld waren met voorwerpen die ze regelmatig uit de maag van de schildpadden moeten verwijderen. Vishaken, plastic, rubber, stukjes visnet,… Ongelooflijk om te zien welke vuiligheid de mensen in de Oceaan dumpen. Wanneer je dan ziet welke gevolgen dit ook nog eens voor de dieren heeft word je er helemaal stil van.

Verzorging zeeschildpadden

Vervuiling in de zee

Loggerhead Marinelife Center Juno Beach

Aan het einde van onze rondleiding namen we afscheid van de enthousiaste medewerkster Hannah. Voor we naar onze auto wandelden doneerden we nog iets aan deze organisatie, want deze draait zo goed als volledig op giften. De toegang willen ze gratis houden, maar wat financiële steun is altijd welkom uiteraard.

Loggerhead Marinelife Center Juno Beach donation

Na dit leerrijke bezoek was het tijd om onze rit richting Cocoa Beach verder te zetten. Om wat tijd uit te sparen reden we nu over de highway en niet meer langs de tragere kustweg.

Zoals je op de foto hieronder kan zien was het vrij druk onderweg. We kregen ook nog enkele buien over ons. Op de radio hoorden we dat er op dat moment zeer zware regenval was in Orlando, met veel ongevallen als gevolg.

Route Van Miami naar Kennedy Space Center

Gelukkig bleef het bij ons beperkt tot een enkele buien en konden we vlot doorrijden tot aan ons hotel in Cocoa Beach.

La Quinta Inn Cocoa Beach

In Cocoa Beach was het gestopt met regenen, maar het was wel enkele graden afgekoeld. Toen we incheckten in ons hotel zagen we meteen dat we in de buurt van het Kennedy Space Center waren. Het interieur stond grotendeels in het teken van de ruimtevaart.

La Quinta Inn

1275 N Atlantic Ave, Cocoa Beach, FL 32931, Verenigde Staten
laquintacocoabeachportcanaveral.com
+1 321-783-2252

La Quinta Inn Cocoa Beach

In de receptie van het hotel kregen we al een voorsmaakje van wat ons morgen te wachten stond…

La Quinta Inn Cocoa Beach-Port Canaveral

Een wandeling op het strand

Zodra onze koffers op de kamer stonden besloten we ondanks het mindere weer toch een korte wandeling over het strand te maken. We hadden veel gehoord over Cocoa Beach, maar ik denk dat we op de verkeerde locatie waren. Het zag er maar verlaten uit en veel verschil met de Belgische kust was er niet.

Cocoa Beach

Gregory’s Steak & Seafood Grille

Na onze korte wandeling begonnen we honger te krijgen. Onderweg naar het hotel kwamen we een restaurantje tegen, waar we even halt hielden. Nadat we de menukaart geïnspecteerd hadden gingen we binnen. De serveerster nam onze bestelling op en niet veel later waren we al aan het eten.

Restaurant Cocoa Beach

Gregory's Steak & Seafood Grille

Zodra we afgerekend hadden wandelden we verder naar het hotel, dat slecht enkele minuutjes verder lag. We waren allemaal moe en kropen daarom maar in ons bed. Morgen op tijd op zodat we stipt om 9:00 AM voor de inkom van het Kennedy Space Center staan.