Reisverslag Florida – Sanibel Island

Zonsondergang Sanibel Island

Grande Villas Resort By Diamond Resorts

Good morning Florida!

We waren vandaag wat later wakker dan de voorbije dagen. Het zonnetje scheen al volop toen we in het winkeltje van het resort onze inkopen deden voor het ontbijt. Na het ontbijt stond er een rit van zo’n 3 u en 30 min naar Sanibel Island op het programma.

Van Orlando naar Sanibel

Vers fruit

Onderweg zagen we dit standje met vers fruit staan. We stopten er om even de benen te strekken en wat lekker fruit te kopen. Het deed ons meteen terugdenken aan onze eerste roadtrip door West-Amerika, toen kwamen we ook zo’n standje tegen tijdens onze rit richting Sequoia National Park.

Fruit stand Florida

US-17

Het was ons ’s morgens even niet duidelijk welke route we best zouden nemen. Google Maps stuurde ons via de  US-17, onze TomTom stuurde ons daarentegen via de I-75. Dit was deze vakantie al de tweede keer dat TomTom het niet eens was met Google. Omdat TomTom het de vorige keer verkeerd had, gokten we deze keer maar op Google Maps en namen de US-17.

Mc Donald’s

We konden zonder files rijden, maar door de snelheidslimiet op deze route ging het soms maar traag vooruit. Onderweg was er niet veel te zien. Toen we rond de middag honger begonnen te krijgen leek een Mc Donalds de beste optie. We hadden zin om schelpen te gaan zoeken en wilden zo weinig mogelijk tijd verliezen tijdens onze rit er naar toe.

McDonalds Florida

Niet veel later reden we verder naar het ‘schelpeneiland’ Sanibel.

Sanibel Toll Plaza

Dit eiland kan je via een lange brug bereiken. Zoals op heel wat plaatsen in Florida moet je ook hier tol betalen. Wij betaalden $ 6.00 voor een ritje over de brug. In deze prijs zat ook de terugrit inbegrepen.

Tol Sanibel brug

Sanibel brug

We hadden bij onze huurauto het ‘tolkastje’ geactiveerd zodat we door de automatisch tolpoort konden rijden. Ze houden het bedrag dan rechtstreeks van je Visa kaart af. Vanaf de brug hadden we een prachtig zicht op de omgeving. We hadden direct door dat we het hier naar onze zin zouden hebben.

Sanibel Island brug tol

Sanibel Island

We reden eerst naar ons ‘huisje’ om in te checken, zodat we de rest van de dag konden genieten van dit prachtige eiland.

Sanibel Island Florida brug

Anchor Inn of Sanibel

Onze GPS bracht ons feilloos tot aan de receptie van het Anchor Inn and Cottages.

Anchor Inn Sanibel

Even inchecken bij de vriendelijk receptioniste en vervolgens plaatsten we onze koffers in het huisje. We vroegen ook naar de beste locatie om schelpen te zoeken en kregen heel wat tips. Vlakbij was er blijkbaar een strandje, in de buurt van de vuurtoren, waar je veel schelpen kon vinden.

Anchor Inn Sanibel Island

We logeerden in een 3-hoekig huisje zoals je op onderstaande foto kan zien. Onze dochter vond het slaapkamertje boven geweldig. Het was geen grote luxe, maar alles was proper en verzorgd.

Even binnen kijken?

Nieuwsgierig geworden hoe zo’n huisje er vanbinnen uitziet? Ik heb geprobeerd een 360° foto te maken zodat je even kan rondneuzen.

Lighthouse Beach Park

Zodra onze koffers uitgeladen waren vertrokken we meteen naar het ‘Lighthouse Beach Park’ en parkeerden onze huurwagen op de Lighthouse Beach Parking Lot.

Wie liepen nog geen 5 minuten over het strand of onze dochter had al een prachtig schelpje gevonden!

Schelpeneiland Florida

Vanaf hier wandelden we een heel stuk over het strand en kwamen onderweg nog verschillende schelpenzoekers tegen.

Strand Sanibel vuurtoren

Regelmatig vonden we prachtige schelpen. Dit eiland staat inderdaad niet voor niets gekend als ‘het schelpeneiland’.

Sanibel Island Lighthouse Beach Park

Pelikanen en dolfijnen

Gedurende onze wandeling over het strand zagen we naast honderden soorten schelpen ook heel wat vogels, zeesterren en zelfs dolfijnen!

Pelikaan in Florida - Sanibel

Op slechts een 20-tal meter van het strand zagen we verschillende dolfijnen zwemmen.

Dolfijnen in het wild in Florida

Schelpeneiland

Op sommige plaatsen lag er een dikke laag schelpen…

Schelpeneiland in Florida

Tot nu toe had ik alleen nog maar zeesterren in een aquarium gezien. Het was best wel indrukwekkend

Zeester in Florida

Lazy Flamingo

Van al dat schelpen zoeken en de gezonde zeelucht hadden we honger gekregen. Niet ver van ons verblijf lag er de ‘Lazy Flamingo‘, waar je volgens de receptioniste lekker kon eten.

Lazy Flamingo Sanibel

Binnen zag het er best wel gezellig uit.

Een ook het eten was heerlijk!

Restaurant Sanibel Island

Zonsondergang

Met een volle buik wandelden we buiten bij de Lazy Flamingo. Onze dochter kreeg nog wat stickers van de Flamingo mee, een leuk souvenir. Het was ondertussen al avond en binnen een uurtje zou de zon onder gaan. We vertrokken daarom maar meteen naar het strandje waar we de zonsondergang wilden bewonderen.

Zonsondergang Sanibel Island

Blind Pass Park

Op internet had ik gevonden dat het ‘Blind Pass Park‘, gelegen tussen Sanibel Island en Captiva Island, een goede locatie zou zijn. Nadat we onze auto geparkeerd hadden moesten we niet lang meer wachten voor de zon achter de horizon begon te verdwijnen.

Sunset Sanibel

Zonsondergang Sanibel

Een mooi einde van een fijne dag. Zodra de zon helemaal achter de horizon was verdwenen wandelden we terug naar de auto. Ik had spijt dat we morgen al moesten vertrekken, want op dit mooie eiland had ik het gerust nog enkele dagen kunnen uithouden.

Eenmaal terug in ons huisje kropen we allemaal in bed. Morgen zouden we de Everglades gaan bezoeken. Mijn dochter en ik hadden besloten dat we morgen ochtend, nog voor zonsopgang, voor een laatste keer schelpen zouden gaan zoeken op het strand. Dus oogjes toe en de wekker zetten…