Reisverslag Florida – Key Largo

• Weer: 31° Celcius, zonnig

La Jolla Resort Islamorada

Good morning Islamorada!

Wakker worden met zicht op het water doen we niet iedere dag. Het was dan ook genieten toen we aan de ontbijttafel zaten in ons appartementje. Zoals je op de foto’s kan zien heeft heel het resort een jaren 60 look en dat had zijn charme. Wanneer alle gasten er met een oldtimer zouden komen, waan je jezelf helemaal in ‘the golden years’.

Na het ontbijt gingen we nog even kijken of de manatee te bespeuren was, maar deze was blijkbaar een rondje zwemmen.

De sleutel van ons appartement in Islamorada

We laadden onze koffers in, brachten onze sleutel naar de receptie en vervolgens vertrokken we richting Key Largo. Dit zou onze laatste stop zijn van deze 10-daagse rondreis door Florida.

Tijden het naar buiten rijden kwamen we nog eens langs de bijzondere brievenbus van dit resort. Deze verkopen ze thuis volgens mij (gelukkig) niet.

La Jolla Resort Islamorada

Theater of the Sea

Voor we Islamorada verlieten stopten we nog even in het ‘Theater of the Sea’, een dierenpark waar je ook met dolfijnen kan zwemmen.

Theater of the Sea Islamorada

84721 Overseas Hwy, Islamorada, FL 33036, Verenigde Staten
theaterofthesea.com
+1 305-664-2431

Theater of the Sea Islamorada - zwemmen met dolfijnen

Na ons bezoek aan dit park reden we naar ons hotel in Key Largo.

Theater of the Sea Garden

Hampton Inn Key Largo

De rit naar Key Largo verliep heel vlot en zo’n half uurtje later stopten we op de parking van het laatste hotel waarin we tijdens deze rondreis zouden overnachten.

Hampton Inn Key Largo parking

Tijdens het inchecken vernamen we dat onze kamer binnen een kwartiertje klaar zou zijn. We besloten daarom om eventjes te wachten zodat we onze koffers al op de kamer konden plaatsen. Daarna zouden we meteen vertrekken naar onze volgende bestemming: John Pennekamp Coral Reef State Park.

John Pennekamp Coral Reef State Park

Dit State Park is gekend om de mooie koraalriffen, die je al snorkelend of met een boot met glazen bodem kan bezoeken. Wij kozen voor de laatste optie en hadden een plekje gereserveerd om 3:15 PM.

Boat Tours

Vanaf het Hampton Inn hotel was het slechts 5 minuutjes rijden tot aan dit park. We parkeerden onze wagen en wandelden richting het Visitor Center, waar we onze tickets moesten afhalen. Hier was ook een klein winkeltje waar je souvenirs en snacks kon krijgen.

John Pennekamp Coral Reef State Park

Glassbottom Boat Tours

Zodra we ons ticket ontvangen hadden, wandelden we naar de locatie waar de boot zou vertrekken. Zoals bijna overal in Amerika stonden de mensen ook hier braafjes in een rij te wachten.

Glassbottom boat tours

2 1/2 Hour Tour

Zoals gevraagd waren we een 15-tal minuutjes voor vertrek ter plaatse.  Enkele ogenblikken later zagen we de boot in de verte aangevaren komen.

Een boot met een glazen bodem

De passagiers, waarvan er een klein aantal niet meer zo fris uit zagen, stapten van de boot. Zodra iedereen de boot verlaten had was het onze beurt om plaats te nemen op het dek. We waren helemaal klaar voor de 2 en half uur durende rondvaart naar de koraalriffen.

Ticket Glassbottom boat tours

Welcome on board

We kregen een hartelijke verwelkoming van de kapitein, die vervolgens ook de veiligheidsmaatregelen en het programma overliep. Men waarschuwde ons ook voor hoge golven eenmaal we uit de mangrove waren. Er werd ons aangeraden niet aan de reling te gaan staan omdat we anders wel eens nat konden worden.

John Pennekamp Coral Reef State Park boat tour

In de mangrove was het heerlijk rustig varen en genieten van het zonnetje.

Glassbottom boat tours John Pennekamp

Eenmaal uit de mangrove begon de boot snelheid te maken en werden de golven ook langzaam maar zeker hoger.

Coral Reef State Park boat tour

De kleur van het water werd steeds intenser. Ter hoogte van het koraalrif kleurde het water hemelsblauw.

Helder blauw water in Florida

In de buurt van de koraalriffen was het gewoonweg prachtig. Ik had nooit gedacht dat het water zo blauw kon zijn! Nu was het tijd om de koralen en de felgekleurde tropische vissen te gaan bewonderen. De boot lag nu stil en iedereen mocht naar beneden gaan.

Prachtige kleuren Oceaan Florida

Daar namen we allemaal plaats rond de glazen bodem. De ranger aan boord gaf uitleg over de koralen en vissen die we onder ons zagen. De boot begon heel langzaam te varen zodat we konden genieten van de onderwaterwereld. Omdat we zo stil aan het varen waren voelde je de boot heel goed op en neer gaan met de golven.

Een boot met glazen bodem Florida koraalriffen

Na een 10-tal minuutjes genieten van de prachtige onderwaterwereld hield ik het voor bekeken. Ik begon een beetje last te krijgen van de dobberende boot en nam het zekere voor het onzekere. Voorlopig was ik nog niet zeeziek en ik wilde het graag zo houden. Na dit boottochtje gingen we nog eens goed uit eten en ons laatste avondje in Florida wilde ik niet verprutsen.

Op het dek van de boot stonden er heel wat toeristen voor wie het al te laat was…

John Pennekamp boottocht

Wij hadden gelukkig geen last van zeeziekte toen we terug de mangrove binnen vaarden. Onze dochter kocht op de boot nog enkele souvenirs en niet veel later zetten we voet aan wal.

John Pennekamp Coral Reef State Park kayak

Je kan deze prachtige omgeving trouwens ook met de kano verkennen. Ondertussen waren er ook heel wat kano’s binnen en deze lagen mooi zij aan zij te wachten op het volgende tochtje.

DiGiorgio’s Cafe Largo

Van onze excursie op het water hadden we honger gekregen. In de buurt van ons hotel lag er een restaurant dat men ons had aanbevolen en we besloten om dat maar eens te gaan testen.

DiGiorgio's Cafe Largo, Overseas Highway, Key Largo, Florida, Verenigde Staten

99530 Overseas Hwy, Key Largo, FL 33037, Verenigde Staten
keylargo-cafelargo.com

DiGiorgio's Cafe Largo

Een heerlijke lunch later was het tijd om terug naar ons hotel te rijden. Nu beseften we dat onze rondreis door Florida er zo goed als op zat. 10 dagen was echt veel te kort, maar we hebben toch heel wat leuke dingen kunnen doen.

Hampton Inn Key Largo

De zon was al achter de horizon verdwenen toen we op het strand van ons hotel zaten. Hier hadden we gerust nog een dagje langer willen blijven, al was het maar om eens heerlijk te luieren in de schaduw van een palmboom.

Strandje van hotel Hampton Inn Key Largo

Zodra de avond was gevallen gingen we naar onze kamer en kropen we ons bedje in. Morgen nog een keertje vroeg op staan zodat we rustig kunnen ontbijten, de koffers inladen en vervolgens richting de luchthaven van Miami rijden.