Reisverslag Florida dag 1

• Hotel: Hyatt Regency Pier Sixty-Six
  • Weer in Fort Lauderdale: 28°C en zonnig

Düsseldorf – Miami

We vlogen vanuit Düsseldorf omdat we de goedkoopste vlucht naar Miami bij Air Berlin gevonden hadden. We vlogen voor 430 Euro per persoon rechtstreeks van Düsseldorf naar Miami. Een aantal maanden geleden vlogen we ook al via deze luchthaven naar Denver, omdat ook toen Air Berlin de goedkoopste vluchten had.

Parkvogel P24 parking Düsseldorf

Parkvogel

Een bijkomend voordeel van de luchthaven in Düsseldorf is dat je er ook relatief goedkoop kan parkeren. Wij betaalden bij Parkvogel 60 Euro voor de periode van 3 april tem 14 april. We kozen voor parking 24, op enkele minuutjes rijden van de luchthaven. Om de 20 minuten komt er een pendelbus die je in enkele minuten tot aan de ingang van de terminal brengt. Heel handig als het mij vraagt.

Parkvogel Dusseldorf ervaringen

AB 7000 Miami

We waren een beetje te vroeg in de luchthaven, maar we moesten slechts een 10-tal minuutjes wachten tot we konden inchecken.

Vlucht Düsseldorf Miami

Baggage drop-off

Omdat we onze boarding pass thuis reeds afgedrukt hadden konden we gebruik maken van een aparte check-in balie.

Niet veel later waren we al door de security check en was het wachten tot het tijd was om aan boord te gaan.

Gate Düsseldorf Airport

Buiten was het nog steeds mistig, maar binnen een 11-tal uurtjes zou het normaal gezien heel wat zonniger moeten zijn in Sunshine State Florida.

Air Berlin

Met een uur vertraging vertrokken we in Düsseldorf richting Miami. Volgens de piloot zouden we zo’n 40 minuten later dan voorzien landen.

Goedkope vlucht naar Miami

Een boek, een film en enkele uurtjes rusten later landden we in Miami. De vlucht was heel vlot en rustig verlopen.

Met AirBerlin naar Miami

Er hingen wat stapelwolken, maar de zon scheen volop en het was er zo’n aangename 27° Celcius.  Een enorm verschil met Düsseldorf! Niet alleen de temperatuur was een groot verschil, ook de luchthaven. Miami Airport zag er maar verouderd en versleten uit naar onze mening.

Vlucht naar Miami

Baggage Claim

Zodra we door de douane waren (hier hebben we toch minstens een uur over gedaan) konden we onze koffers gaan ophalen bij de ‘bagage claim’. Deze stonden al langs de transportband omdat we veel tijd verloren waren bij de border patrol.

Baggage Claim Miami

Nu nog onze huurwagen ophalen bij Avis en dan kunnen we eindelijk vertrekken naar het hotel in Fort Lauderdale.

Miami Airport

Airtrain

Alle autoverhuurbedrijven liggen mooi bij elkaar in één groot gebouw. Vanaf de luchthaven geraak je er met de Airtrain. Deze pendelt voortdurend tussen Miami International Airport en het Rental Car Center.

Rental Pick-Up

Wanneer je uit deze Airtrain stapt (de rit duurt slechts een 5-tal minuutjes) ben je in het Rental Car Center. Hier liggen alle autoverhuurbedrijven bij elkaar. Zoals bij al onze vorige reizen door Amerika huurden we bij Avis. Deze keer had ik wel een minder goede ervaringen dan de vorige keer. Ondanks we op voorhand alles geboekt en betaald hadden bij Connections wilde men ons bij Avis toch een grotere huurwagen aansmeren voor ‘slechts’ 12 dollar per dag. Zodra ik duidelijk gemaakt had dat de wagen die we gekozen hadden meer dan voldoende groot was voor ons begonnen ze over de verzekering. Volgens de Avis agent hadden we niet al de nodige verzekeringen en moesten we zelf maar kiezen of we het risico namen.

Auto huren in Florida

Helaas hadden we deze keer geen brief voor Avis meegekregen van Connections. Tijdens onze vorige reizen hadden we een brief waar zwart op wit te lezen stond dat we al de nodige verzekeringen hadden en dat ze ons geen bijkomende verzekering moesten aansmeren. Gezien we deze brief nu niet meegekregen hadden begon ik zelf te twijfelen en nam ik maar het zekere voor het onzekere.

Hyatt Regency Pier Sixty-Six Fort Lauderdale

Zodra we de papieren van onze huurwagen hadden konden we naar de garage. Onze huurwagen bleek een mooie Kia Sedona te zijn, meer dan ruim genoeg voor 5 personen met bagage. Met zo’n 4.200 miles op de teller vertrokken we naar Fort Lauderdale.

Kia Sedona Avis

Door de vertraging van onze vlucht zaten we midden in de avondspits. Het eerste gedeelte van onze rit verliep hierdoor wat moeizaam, maar na een 15-tal kilometer konden we vlot doorrijden.

Zodra we ingecheckt waren in het Hyatt Regency gingen we ons even verfrissen. Helaas was het zwembad al gesloten, want dit zag er wel echt heel leuk uit.

Hayatt Regency Pier Sixty-Six Fort Lauderdale

Ondertussen was de zon al onder. We wandelden even rond het mooie zwembad en gingen vervolgens iets eten in de bar van het hotel. We waren te moe om nog een restaurant in het centrum van Fort Lauderdale te zoeken.

In de bar zat er haast geen volk. Er stonden verschillende kleine versnapering op de kaart. Meer dan voldoende om onze honger te stillen.

Restaurant Hyatt Regency

Hamburger in Fort Lauderdale

Enkele lekkere cheeseburgers en pasta’s later wandelden we naar onze kamers. Jammer dat we morgenvroeg al moeten vertrekken, want hier hadden we gerust een dagje aan het zwembad willen chillen.