Reisverslag Disney World Orlando (Magic Kingdom)

Magic Kingdom Orlando

Reisverslag Walt Disney World Orlando

• Datum: Donderdag 6 april 2017
  • Plaats: Magic Kingdom Disney World Orlando
  • Hotel: Grande Villas Resort By Diamond Resorts
  • Weer in het Magic Kingdom: ’s morgens bewolkt met enkele buien, namiddag 28°C en zonnig

Magic Kingdom Parking

Na een goede nachtrust en een ontbijt in het Grande Villas Resort By Diamond Resorts waren we klaar voor een dagje magie. Vanaf het resort waar we logeerden was het zo’n 15 minuten rijden tot de parking van het Magic Kingdom Park, Walt Disney World.

Parking Magic Kingdom

Ondanks we nog vroeg waren was het al behoorlijk druk aan de ingang van de enorme parking. Het was nog zwaar bewolkt en het leek alsof het ieder moment kon beginnen te regenen. Gelukkig ging volgens de weersvoorspellingen vanaf 10 AM het zonnetje tevoorschijn komen.

Parking Magic Kingdom Orlando

We betaalden 20$ voor een parking ticket en volgden de route over de gigantisch grote parking. Volgens mij is deze parking alleen al zo groot als de Efteling of Bobbejaanland…

Parking Disney World prijs

Simba 119

We parkeerden onze wagen op parking lot ‘Simba 119′. Dit nummer kan je best goed onthouden zodat je ’s avonds eenvoudig het treintje terug kan nemen. Voor de veiligheid maakte ik er maar een foto van.

Parkeren Magic Kingdom Orlando Disney

We stapten richting het ‘treintje’ dat al klaar stond om de bezoekers richting de ingang van het park te brengen.

Grote parking Disneyland Orlando

Magic Kingdom Ferryboat

Na een korte rit van enkele minuten stopten we bij het Heroes Tram Station vlakbij het Disney’s Ticket and Transportation Center. Omdat we onze tickets al op voorhand gekocht hadden konden we meteen verder wandelen naar de locatie waar de Ferryboat vertrekt. In tegenstelling tot Disneyland in Anaheim of Disneyland Paris moet je hier eerst nog met een Ferryboat of Monorail tot de ingang van het Magic Kingdom Park.

Ferryboat Magic Kingdom

Wij kozen voor de Ferryboat omdat het ons gewoon tof leek en het ook nog eens vlot vooruit ging.

Ferryboat inkom Magic Kingdom

Langzaam maar zeker naderden we de andere kant van het meer (de Seven Seas Lagoon). Het was nog een beetje fris na de regenbui die we over ons hadden gekregen, maar het begon gelukkig op te klaren. Boven het kasteel zagen we zelfs al een blauwe lucht!

Ervaringen Disneyworld Florida

FastPass+

Bij onze tickets voor 1 dag Magic Kingdom hadden we ook de mogelijkheid om voor 3 attracties een ‘FastPass’ te nemen. Je kan dan op voorhand een beschikbaar tijdstip ‘reserveren’ bij een attractie zodat je de standaard wachtrij een keertje kan ‘bypassen’. Maar goed dat we dit op voorhand gedaan hadden, want anders hadden we nog minder attracties kunnen doen. Het was gigantisch druk op de dag (een donderdag) dat wij het Magic Kingdom bezochten. Eerlijk gezegd zelfs te druk om waar te hebben voor je geld.

FastPass+ Disneyland Orlando Magic Kingdom

Hoe werkt zo’n FastPass?

Zodra we onze tickets hadden (deze hadden we dag op voorhand in het resort gekocht) moesten we de App ‘MyDisneyExperience’ downloaden en een Disney account aanmaken.

Vervolgens konden we in de App onze tickets koppelen (er staat een uniek nummer op). Wanneer je alle tickets gekoppeld hebt aan je account (per ticket moet je enkele persoonlijke gegevens opgeven) kan je beginnen met het kiezen van de attracties.

In de App zie je de beschikbare attracties en de tijdstippen die nog mogelijk zijn. In ons geval konden we voor 2 attracties pas omstreeks 7 PM gaan. Voor andere leuke attracties waren de Fastpasses zelfs niet meer beschikbaar…

FastPass Magic Kingdom Orlando

Big Thunder Mountain Railroad

’s Morgens viel de drukte nog goed mee. Bij de Big Thunder Mountain was het ‘slechts’ 30 minuten aanschuiven. Daarom besloten we maar om hier alvast een eerste keer in te gaan. Zowel in Parijs, Anaheim als Orlando is dit de eerste attractie die we kiezen. Ik ben altijd al in de ban geweest van de ‘Gold Rush’ in Amerika. Na ons bezoek aan de echte Big Thunder Goldmine in South Dakota hebben we nu ook een beetje ‘goudkoorts’ opgelopen. 😉

Droom je er ook van om goud te zoeken in Amerika?

Big Thunder Mountain Magic Kingdom

Yellowstone

Ieder Disney park heeft zo haar eigen accenten. Zo hebben ze in Orlando bijvoorbeeld een stukje Yellowstone geïntegreerd in het decor van de Big Thunder Mountain. Wanneer je ons reisverslag van Yellowstone leest zal je de Upper Terraces van Mammoth Hot Springs zeker herkennen.

Yellowstone in Florida Disney

Main Street U.S.A.

Na ons ritje door de goudmijn in de Big Thunder Mountain wandelden we terug naar de Main Street. Er was ondertussen geen wolkje meer te bespeuren en het leek wel zomer!

Mainstreet USA Magic Kingdom

In Main Street kan je uiteraard niet anders dan even gaan shoppen…

stitch knuffel disney

Columbia Harbour House

Time flies when you’re having fun. Het was ondertussen al middag en we hadden honger gekregen. We kozen voor het Columbia Harbour House en ik moet zeggen dat het eten eigenlijk best nog wel lekker was.

Tomorrowland Speedway

Na het eten nog een rondje rijden op de Speedway. Geen Daytona, maar toch leuk!

Cars Disney Orlando

Mad Tea Party

Vervolgens nog eens lekker ronddraaien in de theekopjes.

Theekopjes Disney Orlando

Met kinderen naar Florida

Seven Dwarfs Mine Train

En dan was het tijd voor een moeilijke keuze: 120 minuten aanschuiven voor een attractie die in de andere Disneyparken niet bestaat of niet? Omdat er ondertussen overal belachelijk lange wachttijden waren besloten we om het toch maar te doen.

Na 2 uur aanschuiven konden we eindelijk in de attractie en zo’n 2 minuten later zat het er op. Het was een super leuke rit, en mooie attractie. Maar 2 uur wachten was toch echt wel een beetje teveel van het goede…

Magic Kingdom Orlando reisverhaal

De rest van de namiddag (wat er nog van over bleef) slenterden we nog wat door het park tot we onze FastPass konden gebruiken.

Magic Kingdom by night

Daarna gingen we nog even wat winkeltjes kijken tot het tijd was voor het vuurwerk.

Kasteel Disney World Florida Orlando

Vuurwerk Disney World Orlando (Magic Kingdom)

Net zoals in Anaheim was het ook hier weer een spectaculaire vuurwerkshow! Na deze show wandelden we naar de uitgang. Onze benen en voeten waren moe van een ganse dag rond te lopen en morgen hadden we trouwens een hele rit voor de boeg naar Sanibel Island.

Vuurwerk Disney World Magic Kingdom Orlando

Express Monorail to Parking Lot

Om terug naar de parking te gaan konden we ook deze keer weer kiezen tussen de monorail en de ferryboat.

Deze keer liep alles in omgekeerde volgorde. Eerst van het park naar het ticketcenter en vervolgens met de treintjes naar de juiste parking lot. Eigenlijk is het allemaal super goed geregeld en verloopt het ondanks de drukte nog vrij vlot.

Pendelbus naar parking Disneyworld

Na een 20-tal minuutjes wachten was het onze beurt om met het treintje richting de ‘Simba parking’ te rijden. Het einde van een heel fijne, maar vermoeiende dag. Eerlijk gezegd waren we blij dat we geen 2 dagen Disneyland geboekt hadden. Na een dag in deze drukte verkozen we morgen een rustig dagje op het strand…